ANNONSERING

Therese Winberg PhotographyNu har vi lämnat barndomen bakom oss, seglat genom tonåren och Vintage Honeymoon är äntligen fullvuxen, etablerad och högt älskat på bröllopshimlen då vi blev utnämnda till Skandinaviens största bröllopsblogg 2013!

Under denna tid har över 120 bröllopspar flutit under broarna och vi har träffat ogifta läsare som blivit kunder till våra annonsörer, som sen blivit publicerade på bloggen som en Love Story året efter med en egen ring på fingret. Fotografen Heléne Grynfarb berättade över en fika att de flesta av hennes uppdrag kommer via Vintage Honeymoon. Och det är vårt mål, att sprida er med vinden och få tillföra win-win för alla intressenter.

Statistiken då? Under februari månad 2014 hade vi 16.000 sidvisningar och 6.000 unika besökare. Detta är vi stolta över då en av Sveriges största bröllopstidningar har en upplaga på just 6.333 nr per månad. Snart är vi ikapp!

På Vintage Honeymoon kan du annonsera på ett sätt som gör att du kan anpassa dig efter t.ex. en kampanj, företagets ekonomi och när på säsongen som du säljer som bäst. Du kan även byta ut annonsen under tiden mot ett nytt budskap eller motiv.

Kategori 1: Annons i storleken 300×240 px på platserna 1-4 i raddan.
1.250:- / månad eller 3.300:- / 3 månader

Kategori 2: Annons i storleken 300×240 px på platserna 5-10 i raddan.
1.000:- / månad eller 2.700:- / 3 månader

Kategori 3: Annons i storleken 300×120 px från plats 10 och nedåt.
750:- / månad eller 2.000:- / 3 månader

NYTT! Kampanjannons konstant mellan inlägg 1 & 2:
Annons i storleken 600×150 px som ska peka mot tävling, kampanj eller erbjudande.
4.000:- / 2 veckor

För att boka en annons kontaktar du oss på hello(a)vintagehoneymoon.se
Alla priser är exklusive 25% moms.


Några handfasta annonseringstips:

1. Stick ut från mängden, det är bra att designa annonsen så att den poppar mot de andra i annonsraddan. Är det mycket färg och bild på brudpar kanske en svartvit detalj lockar ögat mer.

2. Annonsera smart, under hösten är det bra att visa sig som ett varumärke med direktlänk till startsidan då många planerar och bokar sin leverantör. Har du några datum du gärna ser fler kunder på är det bra att annonsera under våren med kanske ett erbjudande i självaste annonsen eller att den pekar mot en speciell kampanjsida.

3. Välj rätt bild, din annons ska få den potentiella kunden att reagera och känna känslan du vill att den ska uppleva i samband med ditt varumärke. En lipande  brud, vind i håret eller varför inte en knäpp detalj är oftast mer lockande än den bruden som har stängd leende mun, perfekt hår och vit slöja.

Fotograf: Therese Winberg